مواد خام

مهم ترین ماده ای که برای ساخت تاور کرین ها به کار می رود فولاد است. فولادی آلیاژی است از آهن و مقدار کمی کربن. برای ساختارهایی که به میزان استحکام بسیار بالایی نیاز ندارد صورت رایجی از فولاد به کار می رود که فولاد کربن نام دارد. طبق تعریف آن، فولاد کربن شامل کمتر از دو درصد عناصر دیگری غیر از آهن و کربن می شود. فولاد کربن در اشکال مختلفی وجود دارد. مهم ترین عامل در تعیین خواص فولاد کربن میزان کربن موجود است که دامنه اش از کمتر از 0.015 درصد شروع شده و به بیشتر از نیم درصد ختم می شود.
برای ساختارهایی که نیاز به استحکام زیادی دارند، به ویژه در تاور کرین هایی که برای بلند کردن اجسام بسیار سنگین طراحی شده اند، انواع موادی به کار می روند که فولادهای کم آلیاژ پر استحکام (HSLA) نام دارند. فولاد های HSLA شامل سطح نسبتا پایینی از کربن می شوند، معمولا چیزی در حدود پنج صدم درصد. همچنین این ها شامل مقدار کمی از یک یا چند عنصر دیگر می شوند تا به استحکام خود بیفزایند. این عناصر شامل کروم، نیکل، مولییدن، وانادیوم، تیتانیوم و نایوبیوم می شوند. علاوه بر استحکام زیادشان، فولادهای HSLA به خوردگی اتمسفری مقاوم ترند و برای جوشکاری نسبت به فولادهای کربن بسیار مناسب ترند.
بسته به طراحی دقیق تاور کرین، تنوع بسیار زیادی از مواد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در تولید آن به کار رفته باشند. پلاستیک طبیعی یا مصنوعی برای ساخت چرخ های تاور کرین ها و کلا هر نوع جرثقیل متحرکی به کار می رود.
اقسام ساختاری مشخصی ممکن است از آهن های متنوعی مانند برنز و آلومینیم تولید شوند. اقسام الکتریکی ممکن است شامل مس برای سیم هایشان باشند و عناصر نیمه هادی مانند سیلی یا جرمانیوم هم ممکن است برای مدارهای الکتریکی استفاده شده باشند.
سایر موادی که ممکن است استفاده شوند شامل سرامیک و پلاستیک های قوی می شوند.

طراحی

ماشین های بسیار کمی وجود دارند که به اندازه جرثقیل ها تنوع طراحی داشته باشند. قبل از این که جرثقیلی ساخته شود، تولیدکننده باید مکان ساخت و سازی را که قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرد بررسی کند و در نظر بگیرد و همچنین وزنی را که باید بلند کند را زیر نظر داشته باشد. علاوه بر این، جرثقیل ها معمولا به گونه ای پیراسته می شوند که با نیاز مصرف کننده همخوانی داشته باشند. به همین دلیل هاست که این اغراق نیست اگر بگوییم هیچ دو جرثقیلی عینا مثل هم نیستند. جرثقیل هایی که برای اهداف صنعتی استفاده می شوند معمولا طوری طراحی می شوند که به صورت دائمی در یک موقعیت بمانند. این جرثقیل ها معمولا کارهایی تکراری انجام می دهند که می توان آن را اتوماتیک کرد. یک مدل مهم جرثقیل صنعتی جرثقیل پلی است. چرخ با حرکت روی ریل هایی که به دو میله افقی که پل نام دارند متصلند حرکت جرثقیل پلی را ممکن می سازد. معمولا، خود پل می تواند در کنار یک جفت ریل موازی حرکت کند و به جرثقیل اجازه دسترسی به یک منطقه بزرگ و مستطیلی را بدهد. جرثقیل پلی همچنان می تواند به گونه ای طراحی شود که یک انتهای پل توسط چرخش مرکزی کنترل شود در حالی که انتهای دیگر در یک ریل دایره وار حرکت کند و به یک ناحیه بزرگ و گرد اجازه دسترسی دهد.
جرثقیل هایی که در ساخت و ساز استفاده می شوند معمولا انواع کارها را انجام می دهند و باید توسط اپراتوران ماهر کنترل شوند. جرثقیل های ساخت و ساز به دو نوع متحرک و تاور کرین تقسیم می شوند.
جرثقیل های متحرک روی کامیون ها قرار می گیرند تا از جایی به جای دیگر حرکت کنند.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/87/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84+%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86/


مرجع اطلاعات جرثقیل ,شوند ,کربن ,فولاد ,ممکن ,طراحی ,فولاد کربن ,شوند معمولا ,اجازه دسترسی ,شوند جرثقیل ,جرثقیل هایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ویناز چت | سون چت | چت روم سون | سون چت اصلی کپشن ترکی نوبا نیوز asrelevator سوالات استخدامی مامور تشخیص مالیات 97 فروش اسکنر تصویری ارزان شرکت بازرگانی سکوتی صبرم سر اومد