چارچوب انجام پایان نامه

پروژه های تحقیقات حرفه ای مربوط به انجام پایان نامه به صورت زیر می باشد و تمامی این پروژه ها عناصر مشترکی دارند که در زیر خلاصه شده است:

  • یک مسئله مشخص می شود.
  • کارهای افراد دیگر در این حوزه گردآوری و ارزشیابی می شود.
  • داده های لازم برای حل این مسئله یا توسط دانشجو گردآوری می شوند یا مستقلا به دست می آیند.
  • داده ها با استفاده از تکنیک مناسب بررسی می شوند.
  • نتایج این بررسی ها گزارش شده و از جنبه مشکل اولیه تفسیر می شوند.

هدف انجام پایان نامه برای نشان دادن این است که موضوع پایان نامه شما یک مشکل مشخص را خطاب قرار می دهد و سپس نقشه ای برنامه ریزی شده برای جمع آوری و به دست آوردن داده به دست می دهد تا بتواند به حل این مشکل کمک کند و روش های بررسی داده تعیین شده اند و برای این دسته از داده ها مناسب هستند.
اگر شما بتوانید تمامی این نکات را به وضوح در پایان نامه تان رعایت کنید، خواهید توانست تمرکزتان را روی موضوعی تحقیقی بگذارید و به سرعت آن را به اتمام برسانید. هدف ثانویه تهیه پایان نامه آموزش شما در هنر نوشتن پایان نامه می باشد. هر شغل آینده ای که در حوزه رشته منتخبتان پیدا کنید، چه صنعت باشد و چه تحصیلی به شکلی به این مهارت ها نیاز پیدا می کند.

ساختار پایان نامه

ساختار پایان نامه بسیار شبیه به یک تحقیق علمی می ماند و پایان نامه شما باید عناصر زیر را به ترتیب رعایت کرده و شامل شود:

  • سرلوحه
  • چکیده
  • فهرست مطالب
  • مقدمه
  • بیانیه پایان نامه
  • روش ها
  • نتایج و مباحث اولیه
  • برنامه کار به همراه جدول زمان بندی
  • پیامدهای تحقیق
  • لیست منابع

چاپ مقاله

مقاله ها تمرکز خود را روی پرسش های "چگونه" و پاسخ به این سوالات می گذارند. این نوع سوالات و جواب های آن ها به خواننده ها اطلاعات مفیدی می دهند.
سوال مهمی که یک نویسنده مقاله باید از خود هنگام ایجاد سوالات "چگونه" از خود بپرسد این است که "بعد از آن چه اتفاقی می افتد؟" اگر شما هدف بر چاپ مقاله ای بر اساس همین "چگونه" ها هستید، از جایی شروع کنید که آن را ابتدا در نظر می گیرید و به سوالات یکی یکی و چندین بار در ذهنتان پاسخ دهید. از این طریق بدون آن که زمان زیادی ببرید، طرح اولیه ای از پیش نویس یک مقاله در دست خواهید داشت.
رعایت نکات و مراحل می تواند به راحتی به شما در چاپ مقاله کمک کند. این مراحل را در زیر بررسی خواهیم کرد:

مرحله اول: موضوع خود را انتخاب کنید.

مرحله دوم: نیازهای خوانندتان را مورد خطاب قرار دهید.

مرحله سوم: تحقیق کنید. جزئیات خوبی که می توانید در مقالتان جای دهید موارد زیر هستند:

  • آمار
  • سخن بزرگان
  • تعاریف
  • اشاره به سایر رسانه ها
  • ابزار کمکی، منابع و محصولات خوب

مرحله چهارم: تغییر و بهینه سازی پیش نویستان.

مرحله پنجم: سخنان خود را مشخص کنید. این به این معنی است که باید از کلی گویی بپرهیزید و در مورد مسائل مشخص و خاص صحبت کنید.

مرحله ششم: بخوانید، تغییرات دهید و تکرار کنید. می توانید از خود سوالات زیر را بپرسید تا ببینید خوب عمل کرده اید یا خیر.

  • به صورت کافی موارد مورد نیاز برای انجام کار را توصیف کرده اید؟
  • تمامی مراحل مهم را ذکر کرده اید؟
  • آیا این ترتیب منطقی است؟
  • آیا خوانندگان خود را به احتمال خطا هشدار داده اید؟

دوباره بنویسید، بلند بخواند، دوباره بنویسید، بلند بخوانید. شخصی را پیدا کنید و از او بخواهید مطالبتان را مرور کند و تنها زمانی که راضی شده باشید است که می دانید یک مقاله مناسب و تاثیرگذار تهیه کرده اید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/85/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%88+%DA%86%D8%A7%D9%BE+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/


مرجع اطلاعات نامه ,مقاله ,داده ,مرحله ,سوالات ,کرده ,پایان نامه ,دوباره بنویسید، ,بنویسید، بلند ,کرده اید؟ ,ساختار پایان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کانون مشاوران سایت رسمی دانلود کلیپ های صوتی علی تلمبه درباره ماشین و موتور ها آکادمی زبان انگلیسی دانلود موزیک|دانلود فیلم|نود هشت موزیک همه چیز درباره تعمیرات وسایل خانگی